2010. január 18., hétfő

2009-es Halloween


Ahogy ígértem, még egy kis visszatekintés 2009-re...
Elsőként szeretném leszögezni, hogy nem vagyok oda az amerikai kultúra giccses ünnepeinek itthoni űzéséért, sőt... alapjaiban tisztelem a magyar hagyományokat. De hajlandó vagyok bármit bármikor újraértékelni. :-)
Adva volt, hogy gyerekkoromban halottak napján állandóan szétfagytam a temetőkben ahova szüleim magukkal hurcoltak, és mivel a meglátogatottak számomra semmit sem jelentettek, lévén, hogy korábban meghaltak, mint én megszülettem, nem is igazán tudtam azonosulni az egésszel. Nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ezt a "kedves" magyar szokást én nem fogom tovább hagyományozni gyermekeimre.
Tisztelem azokat, akiknek ez fontos. Számomra azonban az emlékezés nem egy naphoz és egy helyszínhez kötődik, és világnézetemben sem tudom a temetőket "végső nyughely"-ként értelmezni.
Ugyanakkor, amikor ebbe a faluba költöztünk, kiderült hogy néhány falubeli gyerek évekkel ezelőtt fejébe vette, hogy megpróbálja honosítani a környékünkön azt az anglikán országokban oly elterjedt szokást, mikor is halloween éjszakáján a gyermekek félelmetes jelmezekbe bújnak, és házról-házra járva ijesztgetnek.
Persze nem kérdés, hogy gyermeki lényüket nem csak a beöltözés és riogatás élvezete, hanem az ilyenkor szokásos édességvadászat szenvedélye is jócskán hajtja.
Mindenesetre pillanatokon belül csatlakozott családunk veszélyeztetett korban lévő tagja ehhez a feltörekvő falusi mozgalomhoz.
Nem lévén más választásunk, hát beálltunk a "különleges vendégeket váró" lakások sorába ezen az éjszakán (szerencsére ezidőtájt már korán sötétedik, hehe).


Faragtunk hát töklámpást, hogy a házunktól távol tartsuk az "ártó szellemeket", és bőszen készültünk a mégis házunk tájékára tévedők illő fogadtatására, hogy kiengesztelhessük őket. :-)
Minimalista dekorációnk fekete karton denevérekből, háztartási madzagból csomózott pókháló asztalterítőből, "a nagy" ötletére narancsból alkoholos filccel készült mini töklámpásokból, és szigorúan csak gyertyafénnyel való világításból állt.
No, és hogy egy kicsit az ijesztegetők is borzonghassanak, a felkínált sütemények sírhalom formát öltöttek, és levágott szörnyújjakká formázódtak, amiket egy kis (málnaszörp izű)"vérrel" öblíthettek le.
És kerestem verset is "a nagynak", hogy ahol térül-fordul, ott adjon is valamit az édességekért cserébe. Ezzel házalt:

Tök, tök, sárga tök,
Halloween-re mit főztök?

Kígyót, békát, csontvázakat,
Mindenféle bogarakat.

Tök, tök, kicsi tök,
Ugye hozzánk eljöttök?

Elmegyünk, elmegyünk,
Ajtódon becsengetünk.
Megtréfálunk, cukrot kérünk,
Aztán gyorsan odébb lépünk.

Tök, tök, csúnya tök,
Jobb lesz, hogyha nem jöttök!
Cukrot, csokit mi is várunk,
Házról-házra körbejárunk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése